Dé revolutionaire e-Kostka... een stepjuweel van techniek en design!

De 3de generatie van de e-Kostka is zonder meer een trendsetter. 
Een all-in-one design resulteert in een verbluffend innovatief, praktisch en oogstrelend design.  

Waarom is de e-Kostka niet vergelijkbaar met die e-steps op kleine wielen?

Toegegeven, om bvb een stad zoals Brussel of Barcelona te verkennen met zo een kleine e-step is best fun. Weliswaar gelukkig dat de meeste steden inmiddels van plan zijn om die chaotische wirwar aan steps die achtergelaten worden op voet- en fietspaden, en op alle andere (on)mogelijke plaatsen,  tegen te gaan… maar dat ter zijde… 

Het is dus géén verhaal van VOOR of TEGEN. Zowel die kleine e-steps, alsook alle andere hedendaagse nieuwsoortige mobiliteit zoals monowheels, Segways, … enzovoort, hebben ieder op hun manier hun specifieke eigenschappen en hun specifieke toepassing. Het is uiteraard aan de gebruiker om zijn eigen keuze te maken. Maar goed ook… 😉

Wat maakt dan de e-Kostka zo anders?
  • ACTIEF bewegen MET ONDERSTEUNING
    • De e-Kostka, net als een e-bike, verwacht dat je ACTIEF meebeweegt onder het motto van GEZOND BEWEGEN.  
  • Maximale VEILIGHEID en optimaal RIJGEDRAG
    • De basis van de e-kostka’s zijn de oerdegelijke en bekende Kostka Steps. Dus met groot formaat van wielen en stabiel frame.
  • HIGHTECH design
    •  Motor, batterij en sensoren op een vernuftige wijze compact geïntegreerd in het achterwiel! Geen kabels! Eenvoud troef!
  • Keuze uit DRIE INSTELLINGEN
    • Regel via je smartphone de manier en intensiteit van ondersteuning of… zet de ondersteuning even uit om ‘klassiek’ te steppen!

Unboxing en montage van de e-Kostka

Ook benieuwd wat er in een pakje met de e-Kostka zit… 🙂 ?

Net als alle Kostka steps is ook de e-Kostka step stevig ingepakt en maximaal beschermd om intact te arriveren bij de bestemmeling.

Het voorzichtig uitpakken is als het ware een soort van startritueel geworden waarna de eigenlijke montage kan beginnen. 

 

Start van de montage

Als eerste worden het stuur en de voorvork verder voorzichtig ontdaan van de bescherming.

Vervolgens krijgt de voorvork een extra smering met speciaal vet.

Daarna kan het stuur gemonteerd worden waarbij het gebruik van een momentsleutel onmisbaar is!

Montage van het voorwiel en achterwiel met motor.

Na de montage van het voorwiel met afstelling van de remmen begint de step al wat vorm te krijgen… 

De e-Kostka beschikt over een zeer gesofisticeerd achterwiel waarbij in het aluminiumblok plaats is voor de motor, de batterij en de sensoren.   

Verrassend hoe compact en dus ook vrij licht dit vernuftige achterwiel is.

De montage van dit achterwiel vergt dus geen specifieke bijkomende kennis en voor we het goed beseffen staat er een volledig gemonteerde e-Kostka voor ons.

Het unieke aan het uitgekiende design van de e-Kostka is dat de montage van het achterwiel mét motor, identiek is aan de klassieke step.
Met andere woorden, geen gedoe met extra kabels en dergelijke. 

Indienstneming van de e-Kostka

Vooraleer we onze testrit kunnen aanvangen moet de e-Kostka tot slot software-matig ingesteld worden.

Dat betekent niet meer of niet minder dan de installatie van een gratis app op de smartphone die via Bluetooth onmiddellijk contact maakt met de motorblok.
Dan is het maar een kwestie van een aantal stappen te doorlopen om de step te registreren en de gewenste voorinstellingen te programmeren.

De app is ook volledig in het Nederlands (in tegenstelling tot onderstaande schermafbeeldingen) 

Voila, de e-Kostka is klaar voor actie!!!

Voor nog meer detailinfo verwijzen we graag naar de productpagina van de e-Kostka Tour Max (E3)

“Binnenkort volgt hier een live verslag met onze bevindingen en ervaringen over steppen met de e-Kostka!” 

ps: We zijn alvast enorm onder de indruk van onze eerste ervaringen… 😉